Kvinner i åndenød
I løpet av et år håndterer fire kvinner arbeid, forhold og familiekriser. Samtidig ser de etter den rette mannen, og de ser til hverandre for støtte.
Whitney Houston og Angela Bassett spiller i denne morsomme og rørende filmen om fire kvinner som finner styrke gjennom sitt sjeldne og spesielle vennskap. Savannah, Bernadine, Robin og Gloria leter alle etter ekte kjærlighet. Bernadine trodde hun hadde det, helt til ektemannen forlot henne for en annen kvinne. Savannah og Robin gjør suksess i forretningslivet, men kjærlighetslivene deres er konkurs. Skilte Gloria kommer tilbake på banen ved å flørte med sin unge, veldig kvalifiserte nabo. Basert på Terry McMillans bestselgende roman.