Madu
Fra å trene barbeint i gatene i Lagos til å opptre på scenen i England, følger filmen «Madu» 12 år gamle Anthony Madu når han forlater hjemmet sitt i Nigeria for å studere ved en av de mest prestisjefylte ballettskolene i verden. Reisen hans er en historie om mot, vekst, spesielle hindringer, en uventet komplikasjon som truer drømmene hans, og til slutt hans søken etter tilhørighet.
Fra å trene barbeint i gatene i Lagos til å opptre på scenen i England, følger «Madu» 12 år gamle Anthony Madu når han forlater hjemmet sitt i Nigeria for å studere ved en av de mest prestisjefylte ballettskolene i verden, Elmhurst Ballet School. Anthony, som knapt har vært ute av nabolaget sitt i Lagos, befinner i en fremmed ny verden der hans villeste drøm plutselig er innen rekkevidde. Reisen er en historie om mot, vekst, spesielle hindringer, en uventet komplikasjon som truer drømmene hans, og til slutt hans søken etter tilhørighet. «Madu» er en oppslukende og emosjonell film som vil appellere til oss alle, og gir en rik billedvev fortalt på tvers av kontinenter.