Marvel Studios' The Avengers
Nick Fury, direktør for det internasjonale fredsbevarende byrået S.H.I.E.L.D., trenger et lag som kan redde verden fra katastrofe. Iron Man, Hulken, Thor og Captain America stiller opp sammen med Black Widow og Hawkeye for å bekjempe den norrøne guden Loke, som kommanderer en mektig Chitauri-hær som truer global sikkerhet.