Out of My Mind
Melody Brooks, en sjetteklassing med cerebral parese, er oppvakt og begavet, men siden hun ikke har språk og sitter i rullestol, får hun ikke de samme mulighetene som klassekameratene. Når en ung lærer oppdager Melodys uforløste potensiale og hun får ta del i den ordinære undervisningen, viser Melody at det hun har å si er viktigere enn måten hun sier det på.
Melody Brooks, en sjetteklassing med cerebral parese, er oppvakt og begavet, men siden hun ikke har språk og sitter i rullestol, får hun ofte medlidende og nedlatende blikk. Selv om foreldrene kjemper hennes sak, lengter Melody etter å bli sett og hørt av omverdenen. Når en ung lærer oppdager Melodys uforløste potensiale, oppmuntrer hun Melody til å delta i den ordinære undervisningen. Til tross for mange utfordringer på veien går skolens quizlag til topps med Melody i spissen. Underveis bruker Melody sin nye stemme til å gi familien, rektoren, klassekameratene, en eksentrisk nabo og til og med familiens gullfisk nytt pågangsmot.