Slepebåt-Mikke
Mikke er kaptein på en slepebåt med Donald og Langbein som mannskap. Mens de vasker båten, mottar kaptein Mikke et nødsignal fra et synkende skip. Mikke gir ordre om å svare på nødsignalet, men når de skynder seg for å få båten i gang, eksploderer den. Senere oppdager de at ropet om hjelp bare var et radioprogram.