Super Troopers
En trafikkpatrulje i Vermont er midt i en feide med det lokale politiet: Utfallet bestemmer hvilken avdeling som blir lagt ned.
Fem overentusiastiske, men understimulerte Vermont State Troopers som alltid er på utkikk etter action, lager et helvete på motorveien og får motorister til å engstelig holde øye med bakspeilet. Mellom en pågående feide med den lokale politiavdelingen over hvem sin hva-du-vet er størst, og det at statens myndigheter ønsker å legge dem ned, patruljerer Super Troopers grensene for god smak, og de sklir uforvarende mot løsningen på sin største sak noensinne.