Young Woman and the Sea
Dette er den usedvanlige og sanne historien om Trudy Ederle, den første kvinnen som klarte å svømme over Den engelske kanal. Takket være den eldre søsterens og trenernes standhaftige støtte overvant hun motstanden og fiendtligheten fra det patriarkalske samfunnet, og arbeidet seg opp til å bli med på det olympiske svømmelaget og å fullføre de 34 kilometerne fra Frankrike til England.
Filmen er basert på den usedvanlige og sanne historien om Trudy Ederle, den første kvinnen som klarte å svømme over Den engelske kanal. Daisy Ridley spiller hovedrollen som den dyktige svømmeren som var barn av innvandrere og ble født i New York i 1905. Takket være den eldre søsterens og trenernes standhaftige støtte overvant hun motstanden og fiendtligheten fra det patriarkalske samfunnet, og arbeidet seg opp til å bli med på det olympiske svømmelaget og å fullføre denne forbløffende prestasjonen - 34 kilometer fra Frankrike til England.