Dian Fossey: Secrets in the Mist
Dian Fossey får ofte æren for å ha reddet fjellgorillaer fra å bli utryddet. Pionerlivet hennes var sammensatt, og hun hadde mange fiender. I 1985 ble Fossey brutalt drept i den avsidesliggende hytten sin i fjellet. I årene siden har én mann båret den tunge byrden ved uretten. Serien er full av Fosseys nedskrevne observasjoner, som blåses liv i av Sigourney Weaver.