Gravity Falls (Kortfilmer)
Tvillingbror og -søster Dipper og Mabel Pines får et uventet eventyr når de tilbringer sommeren hos sin grandonkel i den mystiske byen Gravity Falls, Oregon. Når de kommer verver grandonkelen, også kjent som Grunkle Stan, søsknenes hjelp til å drive The Mystery Shack, en morsom turistfelle han eier som overpriser uvitende kunder. Selv om Mabel og Dipper raskt oppdager at selve The Mystery Shack er en bløff, sanser de at de er noe rart med deres nye by og sammen begynner de å finne ut av Gravity Falls hemmeligheter.