Monstre på jobb
Tiller Tuskman går ut fra Monsteruniversitetet som den beste eleven i klassen. Han kommer til Monsterbedriften og drømmejobben som skremmer … eller? På sin første dag får han vite at Monsterbedriften ikke trenger skremmere lenger, de trenger skøyere. Tiller blir midlertidig flyttet til Monstre i Fiksetroppen. Drømmen til Tiller er knust, men han setter seg et nytt mål, nemlig å bli en skøyer.
Tiller Tuskman har nettopp gått ut av skremmeskolen på Monsteruniversitetet. Han var den beste i klassen. Helt siden han var et lite monster og skremte alle på barneskolen i et skummelt teaterstykke, har Tiller drømt om å bli en skremmer slik som idolet hans James P. Sullivan. Nå er drømmen hans i ferd med å bli oppfylt … eller? Dagen han kommer til Monsterbedriften får han vite at de ikke trenger noen flere skremmere, de vil ha skøyere. Alt håp er likevel ikke ute. Tiller blir midlertidig flyttet til Monstre i Fiksetroppen (MIFT). Der må han jobbe sammen med en gjeng snodige monstre som jobber som reparatører, inkludert en gammel venn fra universitetet. Drømmen til Tiller er knust, men han setter seg et nytt mål: å bli morsom nok til å være en skøyer. Monstre på jobben er en historie om Tiller Tuskman og drømmen hans om å bli en skøyer. På veien dit opplever han en rekke spennende eventyr med MIFT-laget, gjengen som holder hjulene i gang på Monsterbedriften.