De Beentjes van Sint-Hildegard
Jan is 35 jaar getrouwd met Gedda. Gedda houdt zóveel van Jan dat hij het er benauwd van krijgt. Ze ziet het huwelijk als een vorm van begeleid wonen. Ze bepaalt werkelijk alles. In een poging meer ruimte te krijgen, maakt Jan dermate rare sprongen dat hij zijn huwelijk letterlijk in een gesloten afdeling ziet veranderen en rijst de vraag: hoeveel liefde is te veel liefde?
In DE BEENTJES VAN SINT-HILDEGARD wordt Jan in een 35-jarig huwelijk doodgeknuffeld door zijn vrouw Gedda. Als hij een glas van tafel wil pakken, is zij hem al voor en reikt ze hem het glas aan. Ook bepaalt Gedda hun dagindeling, hun dieet en de vakantiebestemmingen en weet zij beter dan Jan wat goed voor hem is. Als docent Health Sciences aan de Universiteit Twente is dat precies wat ze haar studenten leert: mannen leven langer, gezonder en gelukkiger als ze onder de sterke en matigende invloed van een vrouw staan. Ondertussen lukt het Jan niet in hun relatie meer ruimte voor zichzelf te krijgen.