Fahim
Fahim en zijn vader moeten hun geboorteland Bangladesh ontvluchten en hun familie achterlaten. In Parijs begint voor hen een ware strijd om het verkrijgen van politiek asiel. Fahim ontmoet Sylvain, een van de beste schaakmeesters van Frankrijk. Ze leren elkaar beter kennen en worden goede vrienden. Om het land niet uitgezet te worden, is er voor hem maar één uitweg: kampioen van Frankrijk worden.