Ferdinand de Stier
In deze Oscar-winnende korte film is Ferdinand een rustige, brave stier die bij elke bloem stilstaat om eraan te ruiken. Als hij door een bij gestoken wordt, geloven de dorpelingen dat hij een woeste stier is en nemen zij hem mee naar de stierenvechtersarena. Eenmaal in de ring is Ferdinand alleen geïnteresseerd in het boeket van de matador.