Miracle
Miracle vertelt het verhaal van Herb Brooks, de oud-ijshockeyer die coach werd. Hij selecteerde eigenhandig 26 ongedisciplineerde jonge spelers en leerde ze spelen zoals nooit tevoren. Van 20 van die spelers smeedde hij een team met een rotsvast geloof dat ze het onmogelijke konden bereiken.
Miracle is een film met non-stop ijshockeyactie en bloedstollende spanning. Het is het inspirerende verhaal achter één van de mooiste sportmomenten aller tijden: de klinkende overwinning van het Amerikaanse ijshockeyteam op de Sovjet-Unie, op de Olympische Spelen van 1980. Kurt Russell vertolkt met verve de rol van de dynamische en vastberaden coach Herb Brooks, die een onmogelijke droom koesterde: de schijnbaar onoverwinnelijke Sovjets in hun eigen sport verslaan. Hij selecteerde eigenhandig 26 ongedisciplineerde jonge spelers en leerde ze spelen als nooit tevoren. Van 20 van die spelers smeedde hij een team met een rotsvast geloof dat ze het onmogelijke konden bereiken, dat het hele land zou verenigen in een nieuw gevoel van hoop.