Moord in Moselle
In het hoogovenpark van Uckange wordt het lichaam gevonden van Gilles Thouvenin, de voormalig directeur. Clément Morel, hoofd recherche van de politie van Metz, moet het onderzoek leiden, met hulp van Laure Thouvenin, de dochter van het slachtoffer en deskundige in industriële geschiedenis. Deze non-conformistische, vrije geest haalt de banden weer aan met Clément die ze als kind kende.