Onafhankelijkheidsdag
Conrad krijgt de melding waar hij op zat te wachten: er is een hart beschikbaar voor een patiënt die al twee jaar op de wachtlijst staat. Wanneer een congreslid na een hartaanval in het ziekenhuis wordt opgenomen, krijgt die echter voorrang en wordt de operatie voor Conrads patiënt geannuleerd. In de tussentijd wantrouwt Nic een van de artsen nadat er een dossier is zoekgeraakt. Dr. Bell wil Mina manipuleren. Devon staat voor het blok als hij onmiddellijk een beslissing moet nemen terwijl het slecht gaat met een patiënt.