Bermuda problemen
Op zoek naar Dagobert's transportschepen, strandt hij met de jongens op een zeewiereiland van vergane schepen waar het spookt! Ze worden gevangen door schipbreukelingen en aangevallen door een vreselijk zeewier monster dat vastbesloten lijkt Dagobert op te eten. Dagobert moet de leiding van de schipbreukelingen op zich nemen om een ontsnappingsmissie te leiden. De huidige leider, Kapitein Bounty, een brute kapitein die denkt dat ontsnappen onmogelijk is, staat hem echter in de weg.