Chiara Lubich - L'amore Vince Tutto
Op de honderdste verjaardag van Chiara Lubich, de oprichtster van de Focolarebeweging, vertelt deze film het verhaal van het spirituele en menselijke avontuur van een jonge lerares in Trente. Tijdens de Tweede Wereldoorlog voelde zij zich geroepen om een betere, meer verenigde wereld op te bouwen. Ze werd een onmiskenbare getuige en belangenbehartiger van een universeel broederschap met dialoog en vrede tussen mensen als eerste vereiste.
Op de honderdste verjaardag van Chiara Lubich, de oprichtster van de Focolarebeweging, vertelt deze film het verhaal van het spirituele en menselijke avontuur van een jonge lerares in Trente. Tijdens de Tweede Wereldoorlog voelde zij zich geroepen om een betere, meer verenigde wereld op te bouwen. Ze werd een onmiskenbare getuige en belangenbehartiger van een universeel broederschap met dialoog en vrede tussen mensen als eerste vereiste. Ze is een charismatisch figuur dat liefde koos om haar door het leven te leiden en met haar boodschap van verwelkoming naar haar naaste, zonder enig verschil te maken tussen ras, cultuur of religie, heeft zij bijgedragen aan de verbetering van de rol van vrouwen in de Kerk en in de maatschappij door een verhaal te vertellen dat is geïnspireerd op solidariteit.