De Maîtresse
Tijdens de opnames van 'Baby Jane' sluiten Bette en Joan een verbond, maar van buitenaf wordt er tegen hen samengespand.
Tijdens de opnames van 'Baby Jane' stelt Joan aan Bette voor om een verbond te sluiten. Hun eerste gezamenlijke daad is het vervangen van een mooie blonde actrice met een bijrol. Tijdens een flashback zien we hoe een ambitieuze Joan uitdagendere rollen wil spelen en verhuist van MGM naar Warner Bros. Daar wordt ze door Jack Warner ingezet als hulpmiddel om Bette, het 'zorgenkindje' van de studio, in bedwang te houden en wint ze een Oscar voor haar rol in Mildred Pierce, een rol die Bette niet wilde. Terug op de set lijken Bette en Joan de strijdbijl begraven te hebben. Warner wil de première groots aanpakken en vraagt Bob ervoor te zorgen dat de sterren weer ruzie krijgen, om zo meer publiciteit te krijgen. En dus, ondanks een waarschuwing van zijn vrouw over de gevaren van roddelen, geeft hij Hedda Hopper een paar sappige roddels voor haar column. Al snel is de ruzie tussen Bette en Joan weer opgelaaid, alleen nu staat hij ertussen. Dat is precies waar hij graag wil zijn, zodat hij ze nog meer kan manipuleren. Voor Warner is de ruzie niet genoeg. Hij denkt dat de haat voor elkaar zorgt voor de chemie op de set en hij vraagt Bob de situatie te laten escaleren. Maar Joan weet ook hoe ze moet manipuleren. Ondertussen reageert Bette zich af op haar dochter B.D., nadat ze haar nieuwe liefde Victor Buono op de set heeft ontmoet, en komt ze erachter dat ze een vriendschap nodig heeft.