Once Upon a Time in America
Een gewelddadige en hartstochtelijke gangsterfilm die het lot van vier vrienden volgt, van hun jeugd in de oude Joodse wijk van New York tot hun volwassenheid als beruchte gangsters in een crimineel imperium uit de tijd van de drooglegging.
Het verhaal van twee jeugdvrienden uit New York die in de jaren 20 rijke en machtige gangsters worden. Geen van beiden slaagt erin zijn diepste dromen en verlangens te vervullen. Hun wegen scheiden zich in een explosie van geweld die 35 jaar lang niet aan het licht zal komen.