Evil Queen, The
Met behulp van Haak probeert Regina een plan ten uitvoer te brengen waarmee zij en Henry kunnen terugkeren naar sprookjesland. Maar haar plan draait om een failsafe binnen de vloek die heel Storybrooke van de kaart kan vegen en de bewoners de dood in kan jagen. Emma krijgt steeds meer bedenkingen bij Tamara. Ondertussen in het sprookjesland van weleer: de Boze Koningin vraagt Repelsteeltje om haar te veranderen in een onherkenbare boerin zodat ze Sneeuwwitje kan vermoorden. Haar misplaatste doel daarbij: de liefde en het respect van haar onderdanen verdienen.