Empty Planet
Gideon, Hotchner en hun team gaan naar Seattle op zoek naar een bommenlegger die het heeft voorzien op technologisch geavanceerde locaties.
Gideon, Hotchner en hun team gaan naar Seattle op zoek naar een bommenlegger die het heeft voorzien op technologisch geavanceerde locaties. Tijdens het onderzoek ontmoet de BAU professor Kent, de schrijver van een sciencefiction-roman waarin technologie wordt afgewezen en die de bommenlegger als gids gebruikt. Met haar hulp probeert het team uit te zoeken waarom deze locaties zijn uitgekozen, om zo verdere slachtoffers te voorkomen.