Lucia de B.
Als verpleegster Lucia de Berk voor de zoveelste keer bij een onverklaarbaar sterfgeval is betrokken, schakelt het ziekenhuis de politie in. De ambitieuze, verontwaardigde Judith, assistente van de openbaar aanklager, gaat op onderzoek, maar raakt verstrikt in de kantoorpolitiek van het ziekenhuis en het Openbaar Ministerie. Lucia wordt tot levenslang veroordeeld.