My Cousin Vinny
Twee vrienden die een roadtrip maken, worden ten onrechte beschuldigd van moord. Gelukkig is er een advocaat in de familie, neef Vinny (Joe Pesci), die met zijn hakken over de sloot is geslaagd voor zijn examen.
Wanneer Bill Gambini (Ralph Macchio) en zijn vriend per abuis worden beschuldigd van moord terwijl ze door Alabama reizen, is het aan zijn neef en advocaat Vinny (Joe Pesci) om te proberen de veroordeling nietig te laten verklaren. Wanneer Vinny aankomt met zijn in leer geklede, kauwgom kauwende vriendin uit New York (Marisa Tomei), is het duidelijk te zien dat dit zijn eerste rechtszaak is.