De zonnewende
Op de langste dag van het jaar staan Erik, Arni en Ylva voor hun spannendste uitdaging tot nu toe, en er loert iets in het donker.
Eerst denkt Erik dat hij gewoon een slechte dag heeft, maar er klopt iets niet. Dan verandert de dag in een nachtmerrie over zijn grootste angsten. Hij realiseert zich dat alles maar een droom was, behalve het verschrikkelijke spookpaard dat boven zijn bed staat en hem weer in slaap brengt. Langzaam komt het trio erachter dat de school het doelwit is geworden van Mares. Nu zit iedereen gevangen in een collectieve nachtmerrie. Terwijl iedereen ten prooi valt aan hun grootste angsten, moet het trio aanwijzingen zien te verzamelen om uit te vinden hoe ze moeten ontwaken uit deze nachtmerrie.