Rapunzel
Wanneer een gezochte bandiet wordt gegijzeld door Rapunzel - een tiener met 20 meter lang gouden haar, die uit de toren wil ontsnappen waarin ze al jaren vastzit - gaan ze op een onwaarschijnlijk avontuur.
Wanneer de gezochte charmante bandiet Flynn Rider (Zachary Levi) zich verschuilt in een mysterieuze toren, wordt hij gegijzeld door Rapunzel (Mandy Moore), een mooie en pittige tiener met 20 meter lang magisch, gouden haar. Flynns bijzondere gijzelneemster, die uit de toren wil ontsnappen waarin ze al jarenlang vastzit, sluit een deal met de knappe dief, en het onwaarschijnlijke duo gaat op avontuur.