The Longest Night
In de eerste aflevering van het zesde seizoen loopt de zoektocht van het team naar een seriemoordenaar die LA terroriseert, ten einde. Hij heeft nu de dochter van rechercheur Spicer gegijzeld.
Het BAU-team komt steeds dichter bij de seriemoordenaar terwijl die blijft moorden in Los Angeles, met rechercheur Spicers ontvoerde dochter als z'n gijzelaar.