Welcome to the Jungle
In het regenwoud van Costa Rica beginnen een glinsterende bij en een kleine mier aan hun eerste werkdag. Om te overleven, moeten ze snel ontdekken wat hun plaats is.
In het regenwoud van Latijns-Amerika komen twee insecten die net uit hun eitjes zijn gekomen - een orchideebij en een bladsnijdersmier - in een verbijsterende wereld terecht. Er zijn hier meer insectensoorten dan waar ook op aarde en allemaal vervullen ze een belangrijke rol. De twee nieuwkomers moeten snel uitzoeken hoe ze zich moeten aanpassen en hoe ze hun eerste werkdag kunnen overleven.