Anna
Door een mysterieus virus dreigt de mensheid uit te sterven. Anna woont samen met haar boer Astor. Op een dag gaat Anna op zoek naar voedsel, maar als ze thuiskomt is Astor weg. Hij is ontvoerd.
De Rode ziekte, een mysterieuze ziekte uit België verspreidt zich over de wereld en bedreigt de mensheid met uitsterven. Er zijn alleen nog kinderen over; ze blijven immuun tot ze de puberteit bereiken. Sicilië is een verlaten eiland. De natuur neemt terug wat ooit van haar was, en bedekt betonnen gebouwen en standbeelden in barokke paleizen met haar groen. De overgebleven kinderen hebben zich opgesplitst in anarchistische bendes. Ze zoeken tussen de vervallen gebouwen en stapels verlaten voertuigen, naar eten of stelen het van elkaar. Anna Salemi is 14 jaar en woont op een boerderij verborgen in de bossen met haar broertje Astor. Ze zorgt voor hem en volgt de instructies in het boek van Belangrijke Zaken die hun moeder hen naliet voor ze stierf. Elke morgen verlaat Anna het huis op zoek naar eten. Het leven is hard en voedsel schaars. Op een dag zoals vele, gaat ze op zoek naar voedsel, maar bij terugkomst is Astor verdwenen. Iemand heeft hem ontvoerd. In haar zoektocht naar hem, beleeft ze spannende avonturen.