Deutsches Haus
Eva Bruhns staat op het punt zich te verloven, als ze wordt gevraagd om te tolken tijdens een zitting tegen SS-officieren. Haar ouders en aanstaande keuren het af, maar ze volgt haar instinct en accepteert de opdracht. Ze komt er al snel achter dat ze een persoonlijke connectie heeft met deze zaak, meer dan ze ooit voor mogelijk had gehouden.
Het is 1963. De jonge Eva Bruhns werkt als Pools-Duitse tolk in Frankfurt. Ze woont bij haar ouders, die een restaurant runnen: Deutsches Haus. Eva staat op het punt zich te verloven met een rijke erfgenaam van een postorderbedrijf, als ze wordt gevraagd om te tolken tijdens een zitting: de eerste Auschwitz-zaak tegen voormalige SS-officieren. Eva’s ouders en haar aanstaande keuren het af. Eva heeft nog nooit van Auschwitz gehoord, maar iets zorgt ervoor dat ze haar twijfels negeert en de opdracht accepteert. Pas als Eva begint met tolken komt ze achter de omvang van de moorden van het nationaalsocialisme. En langzamerhand realiseert ze zich dat ze een persoonlijke connectie met die plek heeft. Geregisseerd door Isa Pahl & Randa Chahoud en geproduceerd door Sabine de Mardt.