Diary of an Uber Driver
Dagboek van een Uberchauffeur, de Duitse versie van de Australische hitcomedy, volgt Uberchauffeur Ben, die de lessen die hij van zijn passagiers leert toepast om zijn plek in de wereld te vinden.
Dit is de Duitse versie van de Australische hitcomedy ‘Dagboek van een Uberchauffeur'. De Hamburgse Ben is halverwege de dertig en heeft in zijn leven al meerdere dieptepunten bereikt. Nu werkt hij als Uberchauffeur in de op één na grootste stad van Duitsland. Dit werk levert hem geen gemoedsrust op, in tegendeel, hij krijgt nu naast zijn eigen problemen ook nog met de sores van zijn passagiers te maken. De mensen die bij hem instappen hebben verschillende levensstijlen en achtergronden en ze delen ook allerlei absurde en ontroerende verhalen met Ben – en weten hem regelmatig bij hun problemen te betrekken. Ben is ook een aanstaand vader en wil maar niet accepteren dat de beeldschone moeder van zijn kind, Nadja, niets met hem wil. In elke aflevering volgen we Bens eigen verhaal en een serie korte verhalen over zijn passagiers, en leren we meer over de samenleving in Hamburg. De serie toont zowel het wereldje van de rijke families van de stad, als de groezelige bars en de bezoekers aan de beruchte ‘Reeperbahn', Hamburgs tippelzone die populair is bij zowel rijk als arm.