Earth Moods neemt de kijker mee op een ultieme vakantie, langs diverse kleurrijke en rustgevende plekken op aarde. Kijkers gaan op reis naar blauwe gletsjers, dorre woestijnen, weelderige regenwouden en bruisende steden om aan de dagelijkse sleur te ontsnappen. Bij elke ‘mood’ kunnen kijkers achteroverleunen en tot rust komen door zich te laten meevoeren door de muziek en de prachtige natuurbeelden.