The 90s: The Last Great Decade?
We vieren het goede, het slechte en het lelijke. Van plateauzolen en neonkleuren tot moordprocessen en terreurdreigingen, de jaren 90 vormden tien jaren van ongekende exuberantie en waanzinnige gebeurtenissen.
We vieren het goede, het slechte en het lelijke. Van plateauzolen en neonkleuren tot moordprocessen en terreurdreigingen, de jaren 90 vormden tien jaren van onovertroffen exuberantie en waanzinnige gebeurtenissen. Het was een spectaculaire tijd in de mode, de politiek, de showbusiness en de geschiedenis. Het was het decennium waarin reality-tv te reëel werd, het was een tijd van optimisme en creativiteit en 15 minuten roem voor iedereen, en het was een tijd van een paar fantastische modemissers. Maar het was ook een decennium waarin de angst voor terrorisme werkelijkheid werd en er voor het eerst een aanval plaatsvond op het World Trade Center. Je hoort alles rechtstreeks van de beroemdheden, academici, politici en ooggetuigen die hebben bijgedragen aan de erfenis van de jaren 90. Het was een decennium gevuld met dramatiek, van bittere kunstschaatsrivalen tot een van de meest beruchte moordverdachten ooit: O.J. Simpson. Er waren ook tragische gebeurtenissen, denk maar aan de met kogels doorboorde auto waarin Tupac werd vermoord en de Parijse tunnel waar de geliefde prinses Diana overleed. Maar het was ook een periode van grote successen, met onder meer de invoering van de iMac en een van de meest verbazingwekkende uitvindingen ooit: het internet. Het was een decennium dat iedereen schokte, verbaasde en in de ban hield. Maak je klaar om terug te gaan in de tijd en de jaren 90 te herbeleven, in al zijn glorie.