Clotilda: Last American Slave Ship
In juli 1860 vervoerde het zeilschip Clotilda voor een weddenschap 110 ontvoerde Afrikanen voor de slavenhandel in Alabama. De smokkelaars probeerden hun misdaad te verbergen, maar nu onderzoeken archeologen het gezonken wrak. Tijdens een gevaarlijke duik vinden ze fysiek bewijs van deze misdaad. Afstammelingen van de passagiers vertellen hoe hun voorouders een wrede tragedie veranderden in een opbeurend verhaal van moed en veerkracht.