Merlijn de tovenaar
De verweesde jonge schildknaap Wart is blij met zijn werk als keukenhulp - tot hij de tovenaar Merlijn en zijn welbespraakte uil Archimedes ontmoet. Kan Wart Engelands grootste koning worden?
Volgens de legende kan alleen iemand met eer, fatsoen en een innerlijke kracht de troon van Engeland claimen door het betoverde zwaard uit een steen te trekken. Veel dappere ridders hebben het al geprobeerd, dus lijkt het onmogelijk voor de jonge schildknaap Wart. Met wat hulp van de tovenaar Merlijn, wat grappige vrienden en zijn eigen sterke karakter kan Wart Engelands grootste koning worden. Bevat beelden van roken.