Gravity Falls (Shorts)
Tweelingbroer- en zus Dipper en Mabel komen in het mysterieuze stadje Gravity Falls aan om daar de zomer door te brengen.
Tweelingbroer en -zus Dipper en Mabel Pines beleven onverwacht een avontuur als ze de zomer doorbrengen bij hun oudoom in het mysterieuze stadje Gravity Falls in Oregon. Eenmaal daar worden ze door hun oudoom, een ritselaar die ook wel Grunkle Stan wordt genoemd, ingehuurd om in "The Mystery Shack" te werken, een typisch toeristencafé waar nietsvermoedende gasten te veel moeten betalen. Dipper en Mabel komen er al snel achter dat er iets niet pluis is aan The Mystery Shack en ze ontdekken dat er iets vreemds aan de hand is met hun nieuwe woonplaats. Samen komen ze achter de geheimen van Gravity Falls.