Fra familiefeide til statsanliggende
En lege bestemmer seg for å stoppe å mate Vincent uten å informere familien hans. Noen familiemedlemmer motsetter seg avgjørelsen og går inn i en juridisk kamp med noen av de beste advokater. Domstolene sender saken til høyeste nivå i det franske rettssystemet. Loven står i fare, og Vincents sak kan ramme 1700 andre med alvorlige hjerneskader.
En lege bestemmer seg for å stoppe å mate Vincent uten å informere foreldrene eller søsknene hans, og sender sjokkbølger gjennom hele familien. Noen familiemedlemmer motsetter seg avgjørelsen og går inn i en juridisk kamp bevæpnet med noen av Frankrikes mest hensynsløse advokater. Etter 31 dager uten ernæringssonde, blir det bestemt at Vincent skal kobles på igjen. Ute av stand til å løse situasjonen sender domstolene saken til de høyeste nivåene i det franske rettssystemet. Lovene rundt å ende et liv står i fare, og Vincents sak kan påvirke de 1700 andre menneskene i landet med alvorlige hjerneskader. Det stemmes over en ny lov.