Når hun plutselig blir gravid, må en ugift kvinne ta et valg om å oppdra barnet med hennes middelmådige kjæreste eller med den ideelle mulige faren – hennes romkamerat – som er homofil.
Jennifer Aniston spiller i denne romantiske komedien som Nina, en ung kvinne som forelsker seg i sin nye romkamerat, George (Paul Rudd), selv om han er homofil og elsker henne kun som en venn. Når Nina blir gravid, innser hun at hun vil heller oppdra barnet sitt med George enn med kjæresten sin – et valg som tvinger trioen til å utforske grensene mellom kjærlighet, sex og vennskap.