Area 51: CIAs hemmelige filer
Area 51 er god kjent som et av de mest hemmelige stedene i verden, men ved bruk av offentliggjorte dokumenter fra CIA forteller denne autorative dokumentaren nøyaktig hva som har foregått på Area 51 siden det ble åpnet i 1955.
Area 51: The CIA’s Secret forteller den virkelige historien om den banebrytende forskningen som fant sted på Groom Lake Testing Facility, bedre kjent som Area 51, som bidro til USA sin dominans av luftfart fra Den kalde krigen frem til i dag. Gjennom offentliggjorte dokumenter fra CIA forteller dette programmet om spesifikke mennesker som arbeidet på den topphemmelige basen i en rekke stillinger – fra bygningsarbeidere til piloter og sikkerhetsvakter. Deres personlige vitneutsagn gir et unikt blikk på ikke bare hvordan arbeidet ble utført, men også selve området. Vi avslører nøyaktig hvor streng sikkerheten måtte være for å kunne holde utviklingen av U2, A12, HAVE BLUE og F117 Nighthawk luftfartsprogram skjult. Denne filmen leverer historie og fakta på en ny og engasjerende måte – en måte som endelig besvarer spørsmålet «hva skjedde egentlig på Area 51?»