Aristokattene
En rasekatt og de tre kattungene hennes bortføres av en grådig hovmester som vil ha tak i formuen etterlatt til dem. Ting ser håpløse ut til de blir venner med bakgårdskatten Thomas O'Malley.
I hjertet av Paris testamenterer en snill og eksentrisk millionær hele sin formue til Duchess, overklassekatten hennes, og hennes tre kattunger. Komedie følger når hun bortføres av en grådig, fomlete hovmester som vil ha tak i formuen etterlatt til dem. Nå er det opp til den røffe bakgårdskatten Thomas O'Malley og hans gjeng med jazz-katter å redde dagen.