Ildprøven
Med beskyttelse fra Francisco I. Madero verver Pancho Villa seg i den meksikanske revolusjonen mot president Porfirio Díaz. Den tidligere bandittens selvsikkerhet på slagmarken blir utslagsgivende i Juárez by.
Under beskyttelse av Francisco I. Madero blir Pancho Villa med i den meksikanske revolusjonen mot president Porfirio Díaz sitt diktatur. Den tidligere banditten som ble soldat, viser talent for lederskap og militær strategi og får sin første store seier i slaget om Juárez by.