Borte bra, ALENE HJEMME best
Ti år gamle Max Mercer blir glemt igjen ved et uhell når familien drar til Japan for å feire jul. Når et ektepar som prøver å få tak i et verdifullt arvestykke, sikter seg inn mot familiens hjem, er det Max som må beskytte det mot inntrengerne. Han gjør alt han kan for å holde dem unna.
I en helt ny komedie fra den elskede julefilmserien blir Max Mercer glemt igjen ved et uhell når familien drar til Japan for å feire jul. Når et ektepar som prøver å få tak i et verdifullt arvestykke, sikter seg inn mot familiens hjem, er det Max som må beskytte det mot inntrengerne. Han gjør alt han kan for å holde dem unna. Dette skaper de utroligste situasjoner, men midt i kaoset innser Max at borte er bra, men hjemme er best.