Inn i skogen
I sør er været i ferd med å endre seg, men nå handler alt om småjobber og snøscooter-rivalisering. Når det dårlige været kommer, begynner moroa for Thord mens utenlandske og norske lastebilsjåfører sliter. I nord dukker utfordringer opp i skogen når en slåmaskin tipper, og i et gjørmehull der en gravemaskin er i ferd med å synke.