Evil Queen, The
Med Kroks hjelp prøver Regina å gjennomføre en plan om å transportere seg selv og Henry tilbake til eventyrland. Men planen dreier seg om en sikkerhetsfeil som ble plantet i forbannelsen, og om den blir brukt, vil den kunne slette Storybrooke fra kartet, og drepe alle innbyggerne. Emmas mistanker om Tamara vokser. I mellomtiden, i eventyrlandet som en gang var, spør den onde dronningen Rumplestiltskin om å forvandle henne til en ugjenkjennelig bonde, slik at hun kan drepe en intetanende Snøhvit, og i sitt forvridde sinn, vinne kjærlighet og respekt fra de rundt seg.