Det søte liv setter seil
Zack, Cody og London flytter om bord på SS Tipton for å gå på videregående på havet.
Det er premiereepisoden, og Cody og Zack blir med London på SS Tipton for å gå på Seven Seas videregående. Mr. Moseby blir ikke glad når han ser de to, ettersom han hadde håpet på en avslappende sjøtur. Imens kler den nye eleven Bailey Pickett seg ut som gutt for å få blitt med på skipet, siden alle jenteplassene var tatt. Når Zack finner ut at Bailey er romkameraten hans, blir han ikke glad for oppførselen «hans», men når han finner ut at hun er ei jente, blir han veldig glad. Cody gleder seg til å være borte fra broren etter 15 år, helt til han oppdager at romkameraten hans, Woody, er enda mer grisete enn Zack. Alt går fint til London finner ut hvordan hun kan komme seg av skipet.