Ferdinand
Ved en feil blir Ferdinand oppfattet som farlig og tvinges å delta på tyrefekting. Fast bestemt på å vende hjem, begir han seg ut på et eventyr sammen med en flokk med herlige nye venner.
Den klassiske fortellingen om den store oksen med det enda større hjertet, som heller vil lukte på blomster enn å stange med de andre oksene. Når Ferdinand ved en feil blir oppfattet som farlig, blir han bortført for å delta på tyrefekting. Fast bestemt på å vende hjem til familien, begir han seg ut på et fantastisk eventyr sammen med en flokk med herlige nye venner.