Flommen
I hjertet av den største ørkenen i det sørlige Afrika finnes det et mirakel - Okavangodeltaet i Botswana. Et av de rikeste artsmangfoldene i verden, som hvert år går gjennom en episk forvandling fra ørken til en fantastisk vannverden. For mange er oversvømmelsene en livline. For andre innebærer det store prøvelser. Men alles liv blir styrt av den pulserende afrikanske oversvømmelsen.