Flukten fra Apeplaneten
Tre superintelligente aper fra fremtiden skaper paranoia blant 1900-tallsmennesker, som frykter en sammensvergelse for å styrte menneskeheten.
Roddy McDowall og Kim Hunter gjentar rollene sine fra den orginale Apeplaneten i dette tredje kapittelet av Apenes historie. To intelligente menneskeaper fra fremtiden, Cornelius (McDowall) og Zire (Hunter) reiser til nåtidens jordklode. De blir umiddelbart en sensasjon, oppvartet på alle måter og behandlet som kjendiser – helt til en sammensvergelse på høyt nivå tvinger dem til å løpe for livet!