Alamo
Senkede skipsvrak og tapte slagmarker avslører hemmelighetene til Amerikas mest kjente beleiring og viser hvordan Texas, mot alle odds, sikret seg uavhengighet.
Arkeologer utforsker hendelsene rundt Slaget ved Alamo i 1836, Amerikas mest kjente beleiring. Skipsvrakene i Mexico-gulfen forteller historien om transport av våpen som ledet opp til det episke slaget. Arkeologer avslører den originale strukturen til fortet og gjenskaper det ved hjelp av 3D-grafikk. Og ved San Jacinto viser vitenskapelige undersøkelser hvordan Texas, mot alle odds, sikret seg uavhengighet.