Get A Clue
Castle er sikker på at det rituelle drapet på en kvinne er knyttet til en "Da Vinci-koden"-lignende konspirasjon.
Castle og Beckett etterforsker det bisarre drapet på en ung kvinne som ble funnet posert på rituelt vis. Når teamet finner en samling rare symboler i leiligheten hennes, og den hovedmistenkte viser seg å være en mystisk munk, blir Castle overbevist om at de har snublet over en "Da Vinci-koden"-lignende konspirasjon. Samtidig prøver Castle å hanskes med det faktum at Alexis og Pi har flyttet sammen.